Indlæser

HANDELSBETINGELSER


2024-12-17 | Organisationsnummer (svensk tilsvarende CVR-nummer): 556668-7058

Forsendelsespris

Forsendelsesomkostningerne beregnes automatisk på din ordre og vises ved kassen, og beløbet beregnes ud fra vægten og volumen af de produkter, du lægger i kurven. Hvis du køber produkter fra mere end én forsendelsesklasse, betaler du kun det højeste forsendelsesgebyr.

Forsendelse er nedsat og koster fra 79,- (inkl. moms) og opefter.
Håndterings- og administrationsgebyrer opkræves kun ved returforsendelser.

Priser

Priserne i butikken er angivet inklusive moms i danske kroner (DKK), som er standardindstillingen.
Hvis du vil se priserne uden moms, skal du bruge momsvælgeren til at ændre præsentationen.

Leveringsområde

Vi leverer indenfor Danmark.
Kunder fra Sverige, Finland eller Danmark kan vælge et flag/land for at skifte butik.

Leveringstid

Normalt 2-5 arbejdsdage, afhængigt af de bestilte produkter og den aktuelle lagerstatus på det pågældende tidspunkt.
Vi kompenserer ikke for direkte eller indirekte skader forårsaget af levering senere end forventet.

Leveringsmetode

Hente fra udleveringssted

Levering sker til nærmeste agent/boks ud fra dit postnummer. Order med en fraktdragande vikt under 20 kg kan hämtas hos ombud.
Vi sender normalt med DHL, men der sendes også forsendelser fra eksterne lagre med andre speditører

Hjemmelevering

Hjemlevering af din ordre i dagtimerne på hverdage. Varerne leveres til gade-/grundgrænsen.
Vi sender normalt med DHL, men der sendes også forsendelser fra eksterne lagre med andre speditører.

Meddelelse

Vi bestiller altid besked ved levering til privatperson.
Indtast mobilnummer for SMS.
Hvis du ikke har et mobilnummer, vil meddelelsen blive sendt til den e-mailadresse, der er angivet på ordren.

Kun private får besked om hver forsendelse.
Øvrige kunder skal kontakte os inden levering, så underretning kan finde sted.

Leveringshindringer

Eventuelle yderligere omkostninger, der opstår som følge af, at transportøren ikke kan levere til DIG, vil blive opkrævet af dig til transportørens faktiske forsendelsesomkostninger og eventuelle håndteringsgebyrer.

Det kan f.eks. ske i tilfælde af en bom, en fejl i en uafleveret pakke eller en ny levering. Vi fakturerer dig med det normale beløb, som speditøren har faktureret os for din forsendelse.

Eksempler på gebyrer, beløbene varierer afhængigt af forsendelsens størrelse.

• Modtagere, der har modtaget besked, men som ikke har bestilt levering inden for 4 hverdage, opkræves ca. 90-600 kr
• Modtagere, der har indtastet forkerte eller ufuldstændige adresseoplysninger på deres ordre, vil blive opkrævet ca. 340 kr
• Modtagere, der ikke er på stedet i henhold til den tid, der er aftalt med speditøren, opkræves ca. 140-690 kr
• Ikke-udgivet pakke. Modtagere, der ikke afhenter deres pakke hos en agent, opkræves ca. 300 kr.

Pakken forbliver normalt på udleveringsstedet i 7 dage, før den returneres til os. Bemærk, at pakker, der ikke er indløst, ikke kan annulleres.

Betalingsmetoder

Privatperson

Med Klarna kan du betale direkte med Swish, VISA, MasterCard og American Express. Du kan også vælge at betale med faktura eller dele din betaling op. Du kan selvfølgelig betale hele restgælden når som helst i løbet af afbetalingsperioden.

Faktureringsservice til offentlige myndigheder (30 dage netto)

Offentlige myndigheder får tilsendt elektroniske fakturaer, så husk at indtaste din referencekode i beskedfeltet til os.

Fakturaservice til organisation/virksomhed

Fakturabetalinger håndteres enten af vores partner Klarna eller af Billie for erhvervskøbere. Vær opmærksom på de betalingsoplysninger, der sendes ud af vores partner. Du kan nemt administrere dine fakturaer i Billies køberportal.

Sikret betaling

Alle betalingsoplysninger sendes krypteret.


Minimum ordreværdi

70,- er den mindste værdi af varer for at ordrer kan sendes.


Retur- og refunderingspolitik

Fortrydelsesret

Som privatperson har du ret til at gøre brug af din fortrydelsesret inden for 14 dage efter, at varen er modtaget. Fortrydelsesretten er reguleret i henhold til Forbrugeraftaleloven og gælder kun for privatpersoner.har rätt att nyttja sin ångerrätt inom 14 dagar efter det att varan mottagits.

For at bruge din fortrydelsesret giver du os besked om, at du har fortrydet dit køb inden for fortrydelsesfristen på 14 dage, og derefter returnerer du varen til os.

Registrer dit returkøb via vores returformular på "Mine sider" eller kontakt kundeservice, så hjælper vi dig.

Hvis du ikke har brugernavn og adgangskode til Mine sider, kan du bestille en ny adgangskode på denne side "glemt" adgangskode »






Du vil få fuld refusion for forsendelsesomkostningerne i forbindelse med købet og prisen på produktet, forudsat at varerne ikke håndteres i større omfang end nødvendigt for at bestemme deres egenskaber eller funktion. Hvis du har håndteret varerne i større omfang, end det var nødvendigt for at bestemme deres egenskaber eller funktion, vil der blive foretaget et fradrag for at kompensere for varernes værditab.

Fortrydelsesretten gælder ikke for undertøj, badetøj, kosttilskud, reservedele eller demonstrationsprøver og returvarer købt til nedsat pris.
Du er selv ansvarlig for returfragten. Husk, at det er dig som kunde, der er ansvarlig for, at varen ikke bliver beskadiget under transporten til os i forbindelse med returneringen. Hvis du stadig har den emballage, som vi brugte, da vi sendte ordren til dig, er det en god idé at bruge den til returneringen. Hvis du ikke har det, skal du være opmærksom på, at produktet kan blive udsat for stød og skader under transporten, så en yderemballage og stødabsorberende materiale mellem denne og varens emballage er godt at bruge. Sæt ikke tape direkte på varens butiksemballage (hvis det er relevant), men læg den i en anden karton.

Bestillingsformularen eller anden dokumentation, der viser, hvem du er, skal medsendes, samt den dato, du har købt hos os, medmindre du bruger vores "Din side"-formular og indtaster returnummeret.

Den eneste omkostning for dig ved at udøve din fortrydelsesret er omkostningerne ved at returnere produktet til os. Omkostningerne til forsendelse til os afhænger af den transportør, du bruger, og produktets størrelse og vægt.
Kunder, der annullerer ordrer, der allerede er afsendt fra os, vil blive faktureret for vores omkostninger til returnering. Omkostningerne afhænger af pakkens størrelse/vægt.

Tilbagebetaling

Vi refunderer beløbet så hurtigt som muligt, men senest inden for 14 dage, til den betalingsmetode, der blev brugt til ordren. Hvis du f.eks. har betalt for din ordre med betalingskort, refunderer vi beløbet til det samme kort. Klarna-fakturaer modregnes i din gæld til Klarna.

Reklamation

Ansvar for bestilte varer overgår til køberen, når varen er overdraget til det pågældende transportfirma. Transportskader skal straks anmeldes til fragtfirmaet, og vi dækker i disse tilfælde eventuelle returfragtomkostninger. Kontrollér altid, at din forsendelse er ubeskadiget ved levering.
Eventuelle transportskader skal registreres på leveringstidspunktet. Det er ikke muligt at gøre krav på transportskader på et senere tidspunkt.

I tilfælde af synlige skader, vedhæft et billede, så det er nemmere at hjælpe dig.
Det er købers ansvar at kontrollere varerne ved ankomsten for fejl eller forkert forsendelse.

Registrer en klage via vores Klageformular på "Mine sider" eller kontakt Service og klager, så hjælper vi dig.

Hvis du ikke har et brugernavn og adgangskode til "Mine sider", bestil en ny adgangskode på denne side "glemt" adgangskode »


Garantier

Vi følger Forbrugerombudsmandens retningslinjer og gældende lovgivning ved reklamationer.
Alle varer har 1 års garanti, medmindre andet er angivet, forudsat normal brug i hjemmemiljø.

Derudover følger vi købeloven, som giver kunden ret til at reklamere en vare i op til 2 år. For at reklamationen kan godkendes, skal du kunne dokumentere, at fejlen skyldes en defekt og ikke almindelig slitage eller lignende.

Garantien dækker ikke:
Forbrugsdele som batterier, slitage som følge af normal brug. Fejl på grund af forkert montering eller manglende vedligeholdelse, såsom efterspænding af skruer osv.

Hvad gør du, hvis din vare er defekt?
Hvis du mener, at din vare er defekt, skal du informere os om fejlen "inden for rimelig tid" efter, at du har opdaget den.
Reklamationer inden for 2 måneder anses altid for at være rettidige.

Vores eller dit ansvar?
Inden for de første 6 måneder efter købet er det sælgers (vores) ansvar at bevise, at fejlen ikke var der fra starten. Ellers betragtes fejlen som oprindelig.

Efter 6 måneder er det køberens ansvar at bevise, at fejlen eksisterede fra starten.


For at garantien skal gælde for andet end hjemmebrug (f.eks. virksomheder, foreninger, kommuner, ejerforeninger eller myndigheder), skal udstyret have gennemgået service af en certificeret servicetekniker mindst én gang hver 6. måned. Skriftlig dokumentation for servicen skal kunne fremvises.

Vi anbefaler, at du gemmer din faktura eller kvittering, da disse skal fremvises for at garantien gælder. Udskriv gerne din ordrebekræftelse, som du har modtaget på den e-mailadresse, du opgav ved købet.

Ved eventuelle garantireparationer af vores udstyr bedes du sende en e-mail til support@sportgymbutiken.se, hvor vores servicepersonale vil hjælpe dig.
Vi dækker ikke udgifter til reparationer hos andre værksteder, servicefirmaer eller rejseudgifter, medmindre disse er godkendt af Sportgymbutikken.

Brugte varer (hvis relevant) kan have kortere garanti, som typisk er 3 måneder.

Hjem
Produkter beregnet til træning i hjemmet et par timer om dagen.
Udstyr mærket H (Hjem) har 1-3 års garanti i hjemmet afhængig af produktet, hvilket fremgår af informationen om produktet.
Firmamotionscentre, hoteller, ejerlejlighedsforeninger, fysioterapeuter, skoler, institutioner, idrætsforeninger og lignende har ingen garanti på disse produkter.

Firmamotionscentre, hoteller, ejerlejlighedsforeninger, fysioterapeuter, skoler, institutioner, idrætsforeninger og lignende har ingen garanti på disse produkter.


Let kommercielt udstyr
Produkter beregnet til træning op til 4-6 timer om dagen afhængigt af produktet

Udstyr mærket L (Lettere kommercielt udstyr) har 1-3 års garanti i hjemmet afhængigt af produktet, hvilket er angivet i produktinformationen.

Firmamotionscentre, hoteller, ejerlejlighedsforeninger, fysioterapeuter, skoler, institutioner, idrætsforeninger og lignende har 1-3 års garanti afhængig af produktet, hvilket fremgår af produktinformationen. Garantien dækker ikke sliddele såsom bremseklodser , remskiver, kabler, justeringsskruer, kuglelejer, gummibånd, fjedre og lignende.


Kommercielt udstyr
Produkter beregnet til træning op til 8-12 timer om dagen.

Udstyr mærket K (Erhvervsudstyr) har 1-3 års garanti i hjemmemiljø afhængig af produktet, hvilket fremgår af produktinformationen.

Firmamotionscentre, hoteller, ejerlejlighedsforeninger, fysioterapeuter, skoler, institutioner, idrætsforeninger og lignende har 1-3 års garanti afhængig af produktet, hvilket fremgår af produktinformationen.
Garantien dækker ikke sliddele som bremseklodser, remskiver, kabler, justeringsskruer, kuglelejer, gummibånd, fjedre og lignende.

Professionelt miljø, fitnesscenter har 1 års garanti.
Garantien dækker ikke sliddele som bremseklodser, remskiver, kabler, justeringsskruer, kuglelejer, gummibånd, fjedre og lignende.


Generel information
Alle produkter skal vedligeholdes, for at de får længere levetid og fungerer på bedste vis.

Andre oplysninger om garanti
Garantien gælder ikke, hvis produktet er monteret forkert eller ikke håndteret i henhold til manualen, hvis produktet har været udsat for ydre påvirkninger, har været placeret i forkerte omgivelser (f.eks. en motionscykel udendørs) eller har været udsat for unormalt. brug eller lignende.


Varemærker

Produktnavne som optræder på disse sider er varemærker og/eller registrerede varemærker tilhørende de respektive virksomheder, Sportgymbutiken anerkender de pågældende rettighedshavere til disse varemærker. 

Databeskyttelsesforordningen GDPR)

Databeskyttelsesforordningen (GDPR) gælder for hele EU. Sport & Gym Butiken JTC AB, 556668-7058, er dataansvarlig for behandlingen af dine personoplysninger i forbindelse med ordreafgivelse eller abonnement på nyhedsbreve.

GDPR har til formål at beskytte enkeltpersoner mod krænkelse af deres personlige integritet i forbindelse med behandling af personoplysninger. Loven gælder for behandling af persondata i hele samfundet, herunder virksomheder, myndigheder og privatpersoner. Sportgymbutiken værner om din personlige integritet. Vi prioriterer altid beskyttelsen af de oplysninger, du betror os, og følger naturligvis gældende love og regler.

På vores hjemmeside vil du som kunde skulle oplyse persondata for at kunne gennemføre et køb. Disse oplysninger er nødvendige for, at købet kan gennemføres, eller for at du kan modtage vores nyhedsbrev.

Ved handel hos Sportgymbutikken accepterer du, at vi behandler dine personoplysninger for:
  • At kontrollere, at køberen er den, vedkommende udgiver sig for at være.
  • At gennemføre betaling og levere din ordre.
  • At kunne hjælpe dig med reklamationer, fortrydelsesret og garantiservice.
Ved abonnement på nyhedsbrev accepterer du, at vi behandler dine personoplysninger for:
  • Udsendelse af nyhedsbreve.
Brug af samarbejdspartnere
I forbindelse med levering af vores tjenester via internettet benytter Sportgymbutikken forskellige samarbejdspartnere, herunder partnere uden for EU. I disse tilfælde er Sportgymbutiken dataansvarlig og har indgået databehandleraftaler med alle partnere for at sikre korrekt håndtering af persondata.

Opbevaring af persondata
Sportgymbutikken opbevarer dine personoplysninger i 36 måneder efter seneste ordre for at kunne håndtere eventuelle reklamationer og garantisager.

Beskyttelse og opdatering af dine data
Sportgymbutikken træffer passende foranstaltninger for at sikre, at de personoplysninger, vi behandler, er ajourførte, samt for at slette forældede eller unødvendige oplysninger. Vi implementerer også passende tekniske og organisatoriske sikkerhedsforanstaltninger for at beskytte dine personoplysninger.


Montering

De fleste maskiner (cykler, løbebånd, fitnesscentre, bænke osv.) kræver lettere montering. Instruktioner medfølger.
Der medfølger en manual til de træningsmaskiner, der kræver det. Dette er på engelsk, dansk, norsk eller svensk afhængigt af produktet.

Diverse

Vi forbeholder os ret til ethvert slutsalg, prisændring eller specifikationsændring af produkter samt tastefejl på siderne i butikken.
Har du spørgsmål, er du altid velkommen til at skrive, ringe eller maile dine spørgsmål til os. Mere information kan findes under Kontaktoplysninger.